Wednesday, April 29, 2015

may the wedding season begin!

Hallo zusammen & willkommen zu meinem neuesten & leider vorerst letzten Beitrag als Gastdesignerin für April bei der Stempelküche!

Dieses Mal lautet das Thema: Ja, ich will!

Ich finde Hochzeitskarten generell mit am schwierigsten von allen - und eigentlich weiss ich gar nicht warum... Ich denke ich mache mir da selbst viel zu viele Gedanken, versuche die Karte so persönlich wie möglich zu gestalten. Vollkommener Blödsinn, denn es freuen sich immer alle ungemein über meine Kreationen = )

Und zum Glück habe ich dieses geniale Stempelset "Surf's Up" von Avery Elle, das ich bisher für fast alle erdenklichen Gelegenheiten genutzt habe - so auch hier!

Dieser 70er Jahre Camper ist einfach ein Hit & so vielfältig verwendbar, hier z.B. folgendermassen: 

  • der Van ist "paper pieced" mit schönem Papier mit Goldfolie 
  • die kleinen 4-eckigen Holzperlen sind aus meinem Uralt-Fundus und "angenäht" (einfach per Hand einen dekorativen Faden einziehen) & mit kleinen Klebepunkten befestigt 
  • eine kleine schwarze Plankette mit "just married" aufgeklebt (weisser gel-pen auf normalem schwarzen Papier) 
  • ein bisschen "Pumice Stone" Distress ink für den Schatten (vermischt mit Wasser um dem Ganzen ein bisschen den Kontrast zu nehmen) 
  • alles auf "Woodgrain paper" geklebt (wie ihr wisst fehlt mir hier das Deutsche Wort hihi) für den Extra-Pfiff = )
Zugegeben, diese Karte ist wirklich seeehhrr CAS, aber ich finde das gut so für ellegante Hochzeits-Karten und mir gefällt sie ausserordentlich - hoffe euch auch!

Schaut doch mal vorbei bei der Stempelküche & macht mit bei der neuesten Challenge!


Viel Spass, Eure Steph


P.S.: Mit dieser Karte mache ich auch bei der SSS Monday Challenge (anything goes) und der SSS Wednesday Challenge (anything goes), sowie der & Virgina's View Challenge #14 (Layers & Dimension) mit.

* * * * *

Hello everyone and welcome to my latest & unfortunately -for the moment- last contribution as a guest designer for April to the Stempelküche.

This time the topic is: Yes, I will!

I find making wedding cards to be the most challenging of all - and I don't actually quite know why. I presume I over-think it all, trying to create the card as personal as possible - total nonsense, because everyone is always so happy receiving one of my cards = )

And luckily I have this incredible stampset called "Surf's Up" from Avery Elle, which I love and use for all sorts of cards.
Have a look at my "just married" creation above.

This 70's van simply rocks and can be used in a million ways. And this is how I've created this card:

  • the van is paper pieced with pretty gold-foiled patterned paper
  • the little squared wooden beads are from my ultra ancient stash and "sewed on" (simply hand sew them on the card using a decorative thread) & fixated with mini glue dots
  • a tiny black tag stating "just married" is glued to the van (simply use a white gel-pen on normal black card stock)
  • a little "Pumice Stone" Distress ink for the van's shadows (mixed with water in order to mild out any harsh contrasts)
  • stick it all on woodgrain paper" for some extra texture = )

Admittedly, this card is really veeeerrryyyy CAS, but I find that very elegant for wedding cards, and I like it a LOT - hope you too!!

Hop over to the Stempelküche Blog for more inspiration & I hope to see your creations there linked to the latest challenge!


Have fun! Yours, Steph


P.S.: With this card I also participate in the SSS Monday Challenge (anything goes) & the SSS Wednesday Challenge (anything goes) & Virgina's View Challenge #14 (Layers & Dimension)
Simon Says Stamp Monday Challenge BlogSimon Says Stamp Wednesday Challenge BlogApril/May Challenge: Layers and Dimensions

7 comments:

  1. Your card is too cute. You've done a professional looking job. Any newly wed couple will love your card.

    ReplyDelete
  2. Der Van ist nicht das Multitalent, sondern Du ;o) Ich wäre nicht auf die Idee gekommen, das so zu benutzen, aber es sieht echt toll aus!!! Schön, dass wir gemeinsam im April bei der Stempelküche inspirieren durften. Hab mich gefreut, so Deinen Blog gefunden zu haben. Alles Liebe, Maike

    ReplyDelete
  3. Ich schließe mich Maike an - auf die Idee mit dem Van wäre ich nicht gekommen, die Dosen an der Stoßstange sind einfach nur genial! Eine tolle Karte!
    Liebe Grüße
    Jessa

    ReplyDelete
  4. Such a cute card and perfect for the wedding season! Thank you for sharing and for joining us over on the Simon Says Stamp Monday Challenge Blog.. :)

    ReplyDelete
  5. Fabulous fun card !
    Thank you for joining us at Simon Says Stamp Wednesday Challenge.

    Jo x

    ReplyDelete
  6. Such a FUN FUN FUN result and of course it will be cherished (as you know lol). This is one of my fave AE sets and thanks yet again for some wonderful inspiration! I reckon I 'overthink' baby cards, not my fave to make at all...

    ReplyDelete
  7. Absolutely cute and darling! Danke für deine Teilnahme bei Virginia’s View “Layers and Dimensions” Challenge

    ReplyDelete

Most Popular Posts @CraftedBySteph